NOTIS

/

Friday, January 10, 2014

ADUN SEMAMBU SENDIRI TUTUP LUBANG DIPENUHI AIR AKIBAT HUJAN LEBAT SEMALAM

Semalam (Jumaat - 10/1/14) hujan turun lagi dengan lebatnya di Kuantan sehingga ke petang.  Hujan yang tidak berhenti itu amat mengusarkan para penduduk sekitar Kuantan dan Indera Mahkota yang masih fobia lagi dengan banjir besar baru-baru ini.

Akibat hujan yang tidak berhenti selama beberapa jam, beberapa jalan di bandar ini mulai dinaiki air.  Adun Semambu, YB Lee Chean Chung tanpa menanti pihak berwajib, bersama dengan sukarelawannya dari Pusat Khidmat Dun Semambu segera turun meninjau situasi di beberapa tempat.

Beliau sempat melawat sekitaran Jalan Air Putih di mana air melimpah keluar di hadapan Pasaraya Eng Hong.  Lubang yang tidak diselenggara lebih sebulan juga menjadi lebih besar ekoran hujan lebat.  YB Lee Chean Chung bersama sukarelawannya membantu meletakkan penghalang supaya kereta tidak jatuh ke dalam lubang berkenaan.


Semoga hujan tidak berterusan lagi, walau bagaimanapun rakyat di sekitar Kuantan dan Indera Mahkota khususnya perlulah sentiasa bersedia dan berhati-hati atas apa jua kemungkinan.  

No comments:

Post a Comment