NOTIS

/

Thursday, May 2, 2013

LAWAN PENGUNDI HANTU, ANAK PERANTAU WAJIB BALIK MENGUNDI !!

PETALING JAYA: Pakatan Rakyat mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bekerjasama dengan Pejabat Perdana Menteri dan beberapa agensi kerajaan terlibat dalam operasi membawa masuk ribuan penduduk dari Sabah dan Sarawak ke Semenanjung Malaysia untuk mengundi.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pihaknya mempunyai bukti berhubung kemasukan mereka di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) melalui penerbangan sewa khas. - Hrkh. Ramai yang kata PRU13 kali ni Pakatan Rakyat memang mampu untuk menumbangkan Umno BN. Malah banyak survey termasuk oleh UMCEDEL kata Pakatan Rakyat mendahului berbanding Umno BN. Senang katanya atas kertas Umno BN memang akan tumbang dalam PRU13.

Itu atas kertas, dan aku yakin segala kajian tu tak ambil kira faktor penipuan oleh Umno BN dan segala bala tentera depa yang memang sanggup beraksi macam 'si anjing Umno.'

Kalau ikut keyakinan pemimpin Umno BN aku yakin akan ujud penipuan secara besar-besaran kali ini yang boleh menjamin kemenangan depa.

Realitinya, Pakatan Rakyat tak dapat buat banyak, malah hampir takdak apa yang Pakatan Rakyat boleh buat pasainya aku yakin semua penipuan tu dibuat menggunakan segala macam lompong yang ada dalam sistem pilihanraya yang ada sekarang ni, terutama sekali yang melibatkan manipulasi daftar pemilih.

Pasai itulah, pada aku satu-satunya cara yang sangat-sangat relevan adalah macam rayuan oleh PAS Perak kepada semua pengundi yang tinggal di luar kawasan.

Harakahdaily melaporkan:

Mengulas lanjut, Mantan Menteri Besar Perak itu berkata, pengundi di perantauan perlu pulang untuk menyelamatkan negeri daripada segala perancangan jahat yang sedang dilakukan.

“Saya dengan serendah-rendah hati dan penuh rayu agar pengundi yang berada di luar Perak yang dalam rekod kami sejumlah 10, 000 sebagai pengundi kami (PAS) pulang mengundi.

“Gunakan kesempatan ini untuk memberikan keadilan dan harapan baru kepada warga Perak, kami pohon kepada seluruh pengundi di luar Perak agar berusahalah untuk pulang ke negeri tercinta ini pada 5 Mei nanti dan zahirkan harapan anda dengan memangkah PAS dan Pakatan Rakyat pada pilihanraya kali ini,” rayu beliau kepada pengundi Perak di perantauan. - Hrkh. Aku dari awal lagi sangat-sangat sokong kempen #JomBalikUndi. Aku sangat yakin walaupun Umno BN menipu semampu depa tapi depa takkan mampu melawan kuasa rakyat.

Kalau tengok kepada sambutan ke atas program Husam di Putrajaya, aku yakin majoriti depa-depa tu tak mengundi di Putrajaya tapi mengundi di kampung halaman masing-masing.

Pada aku, bagi yang tak dapat cuti, kalau hangpa biasa 'beli' MC, hangpa wajib balik mengundi walaupun terpaksa 'beli' MC.

Kalau tak cukup duit untuk buat tambang balik dan hangpa pernah pinjam dengan Along, hangpa wajib balik mengundi walaupun terpaksa pi pinjang kat Along.

Yang pentingnya, hangpa 'wajib' balik mengundi kali ni...

No comments:

Post a Comment